Inspelen op de veranderende arbeidsmarkt met Live Chat & Chatbots
Inspelen op een veranderende arbeidsmarkt met Live chat & Chatbots
Het huidige klimaat op de arbeidsmarkt in vrijwel alle sectoren is grillig te noemen. Waar je je zowel on als offline ook begeeft word je geconfronteerd met een te kort aan personeel of met wervingsacties van recruiters en bedrijven. Volgens de laatste berichtgeving van RTL Nieuws zijn er voor iedere 100 werklozen 126 vacatures.
De druk op de werkvloer neemt toe en nieuw personeel is moeilijk te krijgen. Ook helpen de stijgende loonkosten niet mee.
Voor veel bedrijven in de B2C maar ook in de B2B is de onlinesales en klantenservice een belangrijke hoeksteen waar een groot gedeelte van de pijn zit als het voldoende en nieuw personeel betreft.
Op een andere manier kijken naar hoe je toch je sales en service op peil houdt is mogelijk. Er zijn voldoende mogelijkheden. De oriΓ«ntatie voor de aanschaf van producten groot of klein maar ook diensten voor particulier of zakelijk starten online.
Veel bedrijven zijn qua communicatie nog redelijk traditioneel ingericht. Hieronder verstaan we communicatie via telefoon, email of bezoek. Deze vorm is kostbaar en brengt ook met zich mee dat er maar 1 klant of prospect tegelijk geholpen kan worden.
Lees de rest van dit artikel op LinkedIn