Waarom alleen investeren in Google Ads niet genoeg is
Google Ads, kort geleden nog Adwords genoemd, is dé manier voor een onderneming om te investeren in online zichtbaarheid vergroten en meer bezoekers naar de website te trekken. Het is een effectieve manier om het aantal bezoekers te verhogen, maar het is niet genoeg om van deze bezoekers ook daadwerkelijk klanten te maken. Het is belangrijk om de bezoekers actief te benaderen en hen te helpen bij het vinden van wat ze zoeken op je website. Live Chat is hierbij een essentiële tool die bedrijven kunnen gebruiken om bezoekers binnen te halen en te converteren naar klanten; want met alleen kijkers heb je nog geen kopers!
Google Ads investeringen: een passieve benadering van bezoekers
Veel bedrijven zijn afhankelijk van Google Ads om bezoekers naar hun website te trekken. Google Ads is een effectieve manier om meer verkeer naar je website te leiden, maar het is ook een passieve manier van benaderen. Je adverteert op zoekwoorden en hoopt dat bezoekers op je advertentie klikken en op je website terechtkomen. Maar wat gebeurt er als ze eenmaal op je website zijn?
Helaas zien we nog vaak dat bedrijven weinig doen om deze bezoekers te helpen. De website staat vol met informatie, maar bezoekers weten niet waar ze moeten beginnen of waar ze naar op zoek zijn. Dit resulteert in een hoog bouncepercentage (een bezoeker die zonder door te klikken de site snel weer verlaat) en dus verloren potentiële klanten.
Het belang van actieve benadering met Live Chat
Live chat is een tool die bedrijven kunnen gebruiken om actief in contact te komen met bezoekers. Klanten kunnen direct contact opnemen met een live chat agent, en gelijk ondersteuning krijgen bij vragen of problemen. Dit maakt de drempel voor bezoekers om vragen te stellen veel lager, wat de kans vergroot dat ze ook daadwerkelijk klant worden.
Live chat heeft daarbij nog meer voordelen; Het stelt jouw bedrijf in staat om direct inzicht te krijgen in de behoeften van uw klanten en hun vragen en problemen direct en efficiënt op te lossen. Dit verhoogt niet alleen de kans op conversie, maar ook de klanttevredenheid en de kans op herhaalaankopen.
Hoe wij live chat effectief inzetten
Al deze voordelen zijn alleen te benutten als live chat effectief wordt ingezet. Al onze agents hebben een interne opleiding afgerond en werken minimaal 20 uur per week, waardoor ze in staat zijn om de beste service te verlenen aan jouw klanten. Wij chatten 365 dagen per jaar van 09:00 – 23:00, waardoor we zelfs na de gebruikelijke kantooruren klaar staan om ondersteuning aan te bieden. Dat is pas service met de hoofdletter S!
Investeringen in Google Ads zijn dus belangrijk om meer verkeer naar je website te leiden, maar het is niet genoeg om van deze bezoekers ook klanten te maken. Live chat is essentieel om deze bezoekers actief te benaderen en te helpen bij het vinden van wat ze zoeken op je website. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om inzicht te krijgen in de behoeften van hun klanten en hen snel en efficiënt te helpen. Dit verhoogt niet alleen de kans op conversie, maar ook op klanttevredenheid en herhaalaankopen. Benieuwd naar wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op.