Onderzoek heeft inmiddels op verschillende vlakken aangetoond dat het gebruik van live chat onder websitebezoekers flink is toegenomen. Een aantal jaren geleden zag je het zeker een stuk minder dan vandaag de dag. Live chat wordt niet alleen steeds populairder onder de gebruikers, maar ook onder bedrijven en instanties wordt het steeds vaker ingezet als communicatiemiddel welke aangeboden wordt om online ondersteuning te geven. Door live chat te implementeren op jouw website (en er voor zorg te dragen dat je het op een juiste manier te gebruikt) stel je potentiële klanten sneller tevreden.
Als je live chat goed in zet en rekening houd met de volgende factoren zal je met live chat meer gekwalificeerde leads genereren voor jouw B2B of B2C organisatie:
- Een persoonlijke touch geven aan jouw site’s Live Chat. Stel jezelf netjes voor, wees attent en vooral leuk om mee te praten.
- Reageer snel, werk met dedicated agents die je live chat bedienen. Wachten vinden we vaak niet leuk!
- Speel in op de mogelijke pijnpunten van de potentiële klant en biedt waar mogelijk interessante content direct binnen de live chat aan.
- Analyseer de data van jouw live chat en verbeter hiermee je knowledgebase en klantenservice en jouw live chat.
- Maak van een online bezoeker in de anonimiteit een klant met een naam en contactgegevens.
Webcare Today heeft al jaren ervaring met live chat. Ons bedrijf is volledig ingericht op het optimaal aanbieden van deze online service. Live chat is niet zomaar een praatje maken, of simpelweg vraag en antwoord. Echte gesprekken voeren en van bezoekers klanten maken, dat is waar het om draait. Als externe partij kunnen wij in de huid van jouw klant kruipen en een verlengstuk worden van jouw services en Sales werkzaamheden.
Heb je nog geen live chat geïmplementeerd op jouw website? Wacht niet langer en maak vrijblijvend een afspraak met een adviseur die alles kan vertellen over live chat en wat dit voor jouw bedrijf kan opleveren!