Live Chat Service
Live chat service juist nu? Vanaf aanstaande maandag 11 mei mogen bijna alle contactberoepen onder bepaalde voorwaarden hun werkzaamheden weer hervatten. Dat is goed nieuws voor de branches die hierdoor de zaak weer open kunnen doen en hun diensten weer kunnen aanbieden.
In de afgelopen weken hebben wij goed gekeken naar de conversies en de bezoekers in bepaalde branches. Sterk en duidelijk is te zien in deze cijfers dat de stabiliteit in de huizenmarkt en de makelaarsbranche terugkeert. Door onze live chat service kunnen wij niet alleen goed zien wat er qua bezoekers aantallen doorheen loopt, maar weten we ook waarover gechat wordt.
Adverteren
Ook opvallend in de afgelopen week is de toename van Adwords campagnes die weer volop zijn gaan draaien. Er is een duidelijke correlatie te zien tussen de versoepeling van de quarantaine maatregelen en de besteding in het ondernemerswezen aan betaald adverteren (SEA). Dit zien we voor verschillende branches, niet alleen in de makelaardij maar ook zien we dit bijvoorbeeld in de kappersbranche en in rijopleidingen.
Laatstgenoemde, de rijopleidingen, mag gelukkig per maandag 11 mei ook weer hervatten met de werkzaamheden. Dit betekend dat voor heel Nederland er weer gelest kan worden, en dat de jongeren weer kunnen starten met het behalen van het rijbewijs. Daarnaast kunnen alle opleidingen en cursussen voor de beroepschauffeurs ook weer worden gestart.
Er is momenteel een behoorlijke vraag ontstaan en elke ondernemer; van kapper, tot makelaar, tot rijschool, wil natuurlijk graag weer omzet maken… en zorgen dat de maximale omzetten weer worden gehaald. Hoe kun je er nu voor zorgen dat je maximaal mee doet en je agenda weer vol zit? Je website en Social Media uitingen zijn hierin super belangrijk: dat is als het goed is voor u niks nieuws onder de zon. Maar conversie, dat is waar het om draait! Optimale bereikbaarheid dat is in deze tijden de sleutel om dit te realiseren.
Bereikbaarheid
Zorg dat je maximaal telefonisch bereikbaar bent en mis zo geen klanten. Ze bellen net zo makkelijk je concurrent. Daarnaast, zorg dat je snel reageert op een contactformulier dat binnen gekomen is via je website of e-mails. Snel betekend zeker de zelfde dag (indien ontvangen voor sluitingstijd). Dan hebben we nog je website en de conversie die je haalt uit je bezoekers. Deze kun je optimaliseren door te starten met een live chat service.
Van 9 tot 23.00 uur wordt er live voor je gechat en worden bezoekers 7 dagen in de week te woord gestaan en omgezet in een lead! Hierdoor ben je ineens langer open en creëer je daardoor meer kansen. Zo zorg je er voor dat je optimaal mee doet in de vraag die er is ontstaan. Live chat service is uitstekend toe te passen om nieuwe klanten binnen te halen.
Chatten is een laagdrempelige manier om in gesprek te komen met je nieuwe klanten. Bezoekers kunnen anoniem een gesprek starten. Chatagents zijn er op getraind om een leuk en informatief gesprek te voeren, maar het uiteindelijke hoofddoel is het achterhalen van de klantgegevens. Live chat services zijn hier uitermate geschikt voor!
Live Chat door Webcare
Webcare Today is specialist in het uit handen nemen van deze service. Wij chatten voor een groot aantal tevreden klanten in bijvoorbeeld de makelaarsbranche en rijopleidingenbranche, waaronder de grootste aanbieders van Nederland. Wij trainen dagelijks onze agents en blijven innoveren om te zorgen voor een maximaal geoptimaliseerd product en dienst voor onze klanten.
Ben je benieuwd geworden hoe jij snel nieuwe klanten kan scoren met een live chat service? Zou je wel eens willen sparren over hoe jij dit zelf kan doen, of beter kan uitbesteden?
Plan een afspraak of een call of start een chat op onze website met een van onze adviseurs. Ze vertellen je graag van A tot Z wat een live chat service voor je kan doen!
Neem contact op met Webcare Today, of maak direct een een vrijblijvende afspraak met één van onze Live Chat adviseurs!