Waarom omnichannel en live chat cruciaal zijn
De manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan is de afgelopen jaren enorm veranderd. Om je te differentiëren van de concurrent is het noodzakelijk dat je de klant altijd op de eerste plek zet. Ruim bereikbaar zijn op verschillende kanalen (oftewel Omnichannel zijn) geeft consumenten de vrijheid om te kiezen wanneer en hoe en wanneer ze contact op willen nemen, waardoor de klanttevredenheid wordt verhoogd. Dit kan uiteindelijk leiden tot hogere conversies en een grotere merkloyaliteit. Toch is het belangrijk dat je over deze verschillende kanalen een dermate consistente eenheid aanbiedt; dit is waar live chat en omnichannel een interessante combinatie vormen.
Live chat zorgt ervoor dat klanten op een laagdrempelige manier een chat agent tot hun beschikking hebben tussen 09:00 en 23:00. Onze agents ondersteunen vervolgens direct bij vragen, twijfels en problemen, waardoor de klanten weten dat ze serieus genomen worden en gewaardeerd zijn als klant. Bovendien biedt live chat inzichten in de specifieke wensen en behoeften van de klant. Dit maakt het mogelijk om een gepersonaliseerde benadering aan het bieden, waardoor er ook passende aanbiedingen, of producten en diensten worden aanbevelen.
Om de beste klantervaring te bieden, kan je live chat combineren met de bovengenoemde omnichannelstrategie. Met deze strategie biedt je verschillende kanalen aan voor de klant terwijl je dezelfde service levert. Het maakt dan niet uit of er contact wordt opgenomen via de widget op website, WhatsApp of Facebook Messenger. De klant kan altijd rekenen op snelle en efficiënte ondersteuning, omdat een naadloze integratie is tussen deze verschillende platforms.
Live chat en omnichannel is dus een krachtige combinatie om de beste klantervaring aan te bieden. Een omnichannelstrategie biedt een consistente, gepersonaliseerde en naadloze klantervaring, waardoor de klanttevredenheid en merkloyaliteit wordt verhoogd. Deze consistentie wordt aangesterkt door Live Chat, waarbij een kennis database wordt gebruikt om al uw klanten en bezoekers altijd te voorzien van dezelfde juiste informatie. Een investering die zal leiden tot groei van je bedrijf! Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.