Livechat uitbesteden, Ja of Nee? Hoogstwaarschijnlijk heb je al zelf een keer Live Chat ervaren op websites waar je weleens iets hebt aangeschaft. Veel bedrijven gebruiken livechat als live support aan hun klanten en bieden hiermee razendsnel antwoorden en oplossingen.
Veel online-georiënteerde kopers vinden het prettig om middels de chat een vraag te stellen. Vanwege de anonimiteit of puur praktisch omdat je op je werk zit en even niet kan bellen. Er zijn nog heel veel andere redenen te verzinnen waarom je livechat in zou willen zetten. Soms komt het voor dat je na je bestelling nog eens terugkeert op deze website om informatie in te winnen of aanvullende vragen te stellen. Hiervoor kun je bij de meeste grotere bedrijven ook de livechat gebruiken.
Livechat bedienen & beheren
De ware vraag is eigenlijk: wie kan dit het beste doen? Wie moet jouw livechat bedienen en beheren? Moet je livechat uitbesteden? Chatten is wat anders dan bellen of mailen; er gelden een aantal regels waar je aan moet houden om te zorgen dat je klant een positieve ervaring heeft. Je chat kan je voor meerdere doeleinden inzetten. Bijvoorbeeld, customer support en leadgenerator.
Als je een duidelijk beeld hebt over hoe je de livechat voor jouw website wil inzetten (bijvoorbeeld als Leadgenerator), kan je ook bepalen welke informatie de chatoperator nodig heeft. Welke vragen kunnen er gesteld worden? Tot welk punt in het chatgesprek wil je dat een chatoperator doorvraagt alvorens de bezoeker wordt doorgezet naar iemand die de leadopvolging kan doen?
Als je livechat wil inzetten op jouw website wil je het ’t liefst in één keer goed en professioneel doen. Anders zal de bezoeker van je website en onprofessionele, onaangename ervaring hebben, en dit heeft invloed op je conversies.
Ervaar eerst zelf wat livechat is en probeer het eens. Sta er even bij stil; hoe zou livechat er op jouw website uit zien? Chat met een Webcare Today adviseur en zie hoe makkelijk het is. Je wordt snel geholpen, je krijgt de juiste informatie en je praat met echte mensen.
Meer conversies
Meer conversie uit je bezoekers en Adwordscampagnes halen? Livechat is laagdrempelig en je bied jouw bezoekers de mogelijkheid anoniem een gesprek te starten. Wij trainen onze Agents een gesprek te voeren met als resultaat een concrete lead met contactgegevens. De bezoekers zijn al op je website en zijn geïnteresseerd in je dienst of product; dat werkt makkelijker dan een contactformulier of email (en sneller). Met bijvoorbeeld een Adwords campagne geef je geld uit om de bezoeker op je website te krijgen; maar daarmee heb je nog niets verkocht. Met livechat en een goed getrainde agent haal je deze bezoeker binnen als klant!
Probeer Livechat zelf uit en “see for yourself” hoe het er op je website uit gaat zien!
Typ hieronder het adres van je website in en praat met een agent van Webcare Today!