Tegenwoordig is er een keur aan diensten en producten die je kunt inzetten op je website om in gesprek te komen met je bezoekers en klanten. Maar waar doe je goed aan en welke dienst of product is passend? We willen snelle, duidelijke en passende informatie geven aan onze klanten en bezoekers. We willen graag kijken naar de voorwaarden waarop onze bezoekers in contact willen komen en daarin de bezoeker tegemoet treden. Ondertussen lijkt het bijna onmogelijk om het merendeel optimaal te bedienen zonder dat je er financieel op leeg loopt. Je kunt immers niet met al je websitebezoekers praten. Of wel?
Met Conversational Marketing kun je je doelgroepen hierin tegemoetkomen en een balans vinden tussen het inzetten van chatbots en menselijk contact. Tools zoals chatbots zijn daarbij onmisbaar. Nadeel van Chatbots is het gemis van de plussen van menselijk contact. Mensen kunnen met sterke communicatieve vaardigheden, zoals empathie, zelfreflectie, actief luisteren en samenwerken andere doelen behalen dan Chatbots.
Met de juiste mix tussen chatbots en Live Chat kun je bepaalde onderdelen van je van je klantcontact automatiseren, zodat je meer tijd overhoudt voor echte conversaties met je klanten. Dit is de ideale vorm van Conversational Marketing .
Eén van de belangrijkste onderdelen om de juiste mix te kunnen bepalen tussen het inzetten van chatbots en Live Chat is het definiëren van de reden van bezoek aan je website. Door deze analyse kan je een aantal belangrijke keuzes definiëren. Kortweg: wie wil ik ‘live’ spreken en wie kan geholpen worden door een chatbot. Welke bezoeker heeft voor mij een hoge waarde en welke heeft minder waarde. Uiteindelijk zijn ze allemaal belangrijk maar kan je door de inzet van Conversational Marketing de balans vinden.
Webcare Today adviseert en helpt graag bij dit vraagstuk. Wij zijn gespecialiseerd in de bouw en ontwikkeling van chatbots en behoren tot de één van de grootste aanbieders in Nederland op het gebied van Managed Live Chat. (wij nemen de volledige live chat uit handen en bemannen deze ook 7 dagen in de week van 9.00 tot 23.00 uur)
Ben je nieuwsgierig geworden of wil je gewoon meer weten? Start een chat op onze website of bel ons!