Persoonlijk klantcontact heeft de toekomst. What’s in it for me?
Vandaag de dag verwacht de consument 24/7 service. De consument verwacht dit eigenlijk altijd, overal en op elk tijdstip van de dag. Hier is in de laatste jaren bijgekomen vanuit dezelfde consument dat deze service op voorwaarden van de consument gebeurd. Met name de wijze waarop dit klantcontact plaats vind.
Het liefst gebeurd dit klantcontact persoonlijk, gemakkelijk, snel en zo relevant mogelijk.
Hoe sluit je aan op deze behoeftes van de consument en wat zijn de voordelen voor jouw organisatie?
In de afgelopen jaren is duidelijk zichtbaar geworden dat grote merken en bedrijven maar ook het mkb persoonlijk contact geoptimaliseerd hebben naar wens van de consument. Bij je bank, mobiele provider, platformen zoals Amazon en Bol.com allemaal bieden ze persoonlijk klantcontact op jouw voorwaarden. Dit gebeurd niet alleen maar om de consument tegemoet te komen.
Vragen die wij vaak bij van onze klanten krijgen en oplossen:
Over klanttevredenheid en klantenservice
- Hoe kan ik mijn klanten beter helpen en tegelijkertijd de druk op onze klantenservice afdeling verlagen ?
- Mijn klanten willen graag buiten openingstijden geholpen worden, hoe ga ik dat bereiken ?
- Mijn klanten staan vaak lang in de wachtrij met de telefoon, hoe kan ik dat oplossen zonder extra medewerkers ?
- Klanten willen graag via sociale media of Whatsapp met ons communiceren. Hoe kunnen we hier succesvol invulling aan geven ?
- We hebben al een CRM systeem en willen alle klantcontacten hierin centraal bijhouden, hoe kunnen we dat combineren met chat systemen ?
- Klanten geven regelmatig negatieve reviews, hoe kan ik dit voorkomen?
- Als consument heb ik zelf ervaren dat een goede chat functie mij goed kan helpen zonder dat ik hoef te bellen of te mailen, hoe zou ik dat voor mijn eigen organisatie kunnen inrichten ?
Over Commercie en marketing
- 98% van onze websitebezoekers verlaten onze website zonder dat we met ze in contact komen, hoe kunnen we dit verbeteren ?
- We besteden veel marketing geld om mensen onze website te laten bezoeken, maar ik heb het gevoel dat we veel bezoekers onnodig weer kwijtraken. Hoe kunnen we dit verbeteren?
- We hebben veel geïnvesteerd in het optimaliseren van onze website en toch blijkt dat klanten voortijdig afhaken. Hoe kunnen we dat verder optimaliseren?
- Als consument heb ik zelf ervaren dat een goede chatfunctie mij goed op weg helpt waar ik normaal allang naar een andere website zou zijn gegaan, zou ik dat voor mijn website ook kunnen realiseren?
Onze visie
Door middel van een z.g. “converstational marketing” focussen wij ons op optimale communicatie vormen en stromen kijkend naar alle verschillende segmenten en doelgroepen – waarbij elke keer gekeken word naar de waarde en wensen van deze klant. De inzet van Chatbots en/of live chat zorgt voor maximale engagement tools die er voor zorgen dat je met de bezoeker via het gewenste kanaal communiceert. Denk hierbij ook aan de inzet van communicatie kanalen zoals Whatsapp en Facebook messenger, maar ook de traditionele kanalen zoals email en telefoon. Door deze toepassing creëer je efficiëntie en procesoptimalisatie, besteed je je budget aan ‘live communicatie’ voor maximaal rendement uit je most valued prospect en bovenal optimaliseer je de hele customer journey met als resultaat een optimale klantbeleving. Of je nu gebruik maakt van onze software om zelf als bedrijf optimale communicatie met je bezoekers en klanten te bereiken, Webcare Today inzet om voor je bedrijf te laten chatten, Chatbots wil gebruiken om veel gestelde vragen af te handelen, Webcare Today adviseert en levert graag de vorm die het beste bij jullie past.
What’s in it for me?
Ben je door het lezen van deze bijdrage enthousiast geworden en zie je binnen jou bedrijf of organisatie ook de voordelen voor jouw klant en bedrijf? Zou je meer willen weten hoe je Conversational Marketing kan inzetten voor jouw bedrijf? Wil je de lat hoger leggen en maximale engagement creëren, en zo efficiënt en op voorwaarden van je klant deze een super ervaring te geven? Neem dan contact op met ons team. Wij praten graag verder over hoe ook je Conversational Marketing kan inzetten voor uw organisatie.