Live Chat voor betere verkoop presentaties!
De afgelopen jaren heeft de e-commerce industrie een explosieve groei doorgemaakt, waarbij consumenten steeds meer online aankopen doen vanwege het gemak dat het biedt. Door de mogelijkheid om eenvoudig verschillende opties te vergelijken en reviews op te zoeken, is het tegenwoordig noodzakelijker dan ooit om je te onderscheiden van de concurrentie, omdat deze slechts één klik van jouw onderneming verwijderd is. Het aanbieden van uitstekende service is een manier om concurrentievoordeel te behalen. Om dit te bereiken, bieden wij een krachtige tool aan genaamd live chat. In dit artikel bespreken we hoe live chat de verkoopprestaties kan verbeteren van jouw e-commerce website.
Snelle en persoonlijke klantenservice
Live chat zorgt ervoor dat de klant direct contact heeft met een chat agent. Klanten hoeven niet meer een mail of telefoontje af te wachten. Ze kunnen zelf kiezen wanneer ze behoefte nodig hebben aan directe ondersteuning. Door snel de vragen en twijfels weg te nemen bij klanten, wordt de kans groter dat ze een aankoop doen. Deze efficiënte en persoonlijke klantenservice kan een groot verschil maken in de klantervaring en kan de klantloyaliteit verhogen! Bovendien heeft onderzoek van Forrester Research bewezen dat de voordelen van live chat conversieratio’s met 10% kan verhogen en het gemiddelde bestelbedrag met 5% laat toenemen.
Verhoogde klanttevredenheid
Door klanten snel en efficiënt te helpen, kan jouw e-commerce website zichzelf profileren als één waar klanttevredenheid hoog in ’t vaandel staat. Tevreden klanten zijn eerder geneigd om terug te keren naar dezelfde website voor toekomstige aankopen en zullen deze website ook eerder aanraden aan vrienden en familie. Ook biedt live chat een persoonlijke ervaring voor klanten waardoor ze het gevoel hebben dat ze gewaardeerd worden en dat hun vragen en problemen serieus worden genomen
Verbeterde cross-selling en upselling
Live chat biedt inzichten in de specifieke behoeften van de klant en waar ze zich bevinden in hun persoonlijke user journey. Het is daardoor een manier om klanten op de hoogte te stellen van aanbiedingen, promoties en vergelijkbare producten en services die mogelijk interessant zijn voor hen. Dit kan leiden tot meer cross- en upselling wat weer leidt tot hogere omzet.
Concurrentievoordeel
Een groot deel van de klanten zou extra betalen voor betere service. Door live chat aan te bieden, onderscheid je jouw site van die van de concurrent. Live chat laat een positieve indruk achter bij de klanten wat kan helpen bij de retentie van klanten en het verkrijgen van mond-tot-mond reclame.
Live chat is dus een uitstekende tool voor persoonlijke klantenservice. Dit leidt tot hogere klanttevredenheid en conversie. Klinkt dit als een oplossing die jij ook graag zou willen implementeren? Wij kijken graag met je mee wat live chat voor jou kan betekenen,