Hoe live chat een verschil maakt
In onze huidige samenleving is tijd één van de meest waardevolle bezittingen geworden. Consumenten willen niet alleen een product of dienst van hoge kwaliteit, maar ook snel en efficiënt geholpen worden als er zich problemen voordoen. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 82% van de consumenten van mening is dat een snelle reactietijd van een bedrijf belangrijk is voor hun klanttevredenheid.
Een snelle reactietijd is echter niet alleen belangrijk voor klanttevredenheid, maar kan ook leiden tot positieve resultaten “along the way” voor het bedrijf zelf; Klanten die snel en effectief geholpen worden, zijn namelijk meer geneigd om terug te keren naar het bedrijf en zelfs positieve mond-tot-mondreclame te verspreiden. Maar hoe kunnen bedrijven ervoor zorgen dat ze een snelle reactietijd hebben en daarmee hun klanten tevreden houden? Wij bieden live chat als oplossing.
De eerste indruk is belangrijk en dat geldt ook voor de klantenservice. Wanneer er contact wordt opgenomen, willen klanten een serieuze, snelle en het liefst persoonlijke reactie. Als dit niet gebeurt, kan dit leiden in ontevredenheid en mogelijk verlies van het vertrouwen van de klant. In het ergste geval ben je de klant zelf ook kwijt en verspreiden ze hun ervaring naar hun naasten. Vaak duurt het zo’n 24 uur om reactie te krijgen via de mail en dan zijn er vaak meerdere mails nodig om een probleem of klantvraag op te lossen. Gelukkig zijn wachttijden zoals deze met live chat verleden tijd.
Live chat biedt directe toegang tot een chat agent, waardoor de klant ervaart dat het gevoel van urgentie wederzijds is. Klanten kunnen op een laagdrempelige manier tussen 09:00 en 23:00 contact opnemen met onze chat agents, die klaar staan om direct ondersteuning aan te bieden. Ze merken dat ze serieus worden genomen, wat kan leiden tot betere klantbinding en meer omzet. Het beantwoorden en adviseren over producten of diensten, kan er ook voor zorgen dat de conversie stijgt doordat twijfels worden weggenomen.
Bovendien ben je de concurrent een stap voor door de juiste service aan de bieden. Online is de concurrent maar een klik verwijderd, dus een late reactie kan ervoor zorgen dat de klant verder kijkt en je deze kwijt bent. Wij geven daarom altijd de eerste reactie binnen tien seconden.
In conclusie zijn snelheid en reactietijd van cruciaal belang in de klantenservice. Wij helpen bedrijven snel reageren op vragen en problemen, waardoor de klanttevredenheid, conversie en efficiëntie wordt verhoogd en er een concurrentievoordeel wordt behaald. Wij brengen graag uw service naar een hoger niveau.