Verhoog eenvoudig de klantloyaliteit
Volgens een onderzoek van Zendesk heeft 92% van de klanten aangegeven dat ze livechat verkiezen over andere kanalen voor klantenservice. Dit maakt het dus een optimaal middel voor het creΓ«ren van een positieve klantenervaring. We bespreken hieronder de manieren waarop live chat een bijdrage kan bieden aan het verbeteren van de klanttevredenheid, en het opbouwen van langdurige relaties met klanten;
- Persoonlijke en directe communicatie
Live chat biedt de klanten de mogelijkheid om direct te communiceren met de chat agents, waardoor er sprake is van persoonlijke interactie. Klanten waarderen het als ze als een individu behandeld worden en de service gepersonaliseerd is. Live chat verzorgt een gemakkelijke en snelle manier om oplossingen en antwoorden te bieden, terwijl de communicatie persoonlijk blijft. - Snelle en effectieve hulp
Klanten willen snel geholpen worden wanneer ze vragen hebben of problemen ervaren. Live chat verkort de wachttijden, waardoor de tijd van de consument bespaard worden en de klanttevredenheid wordt verhoogd. - Multitasking
Live chat maakt het mogelijk om meerdere gesprekken tegelijk te houden, waardoor klanten niet hoeven te wachten tot er een medewerker beschikbaar komt en gelijk een gesprek kunnen beginnen. Door de gebruiksvriendelijkheid van live chat kan de consument tegelijk ook andere zaken doen of snel tijdens werk een vraag stellen. - Beschikbaarheid
Klanten kunnen zelf kiezen om contact op te nemen wanneer het uitkomt. Onze chat is bereikbaar van 09:00 tot 23:00, waardoor de openingstijden worden verruimd. Dit geeft een gevoel van zekerheid af, omdat er altijd iemand klaar staat. Het gevolg hiervan is dat het bedrijf ook betrouwbaarder voelt. - Verbeterde klanttevredenheid en loyaliteit
Door klanten snel en effectief te ondersteunen, wordt er meer vertrouwen en loyaliteit opgebouwd. Er wordt dan getoond dat de vragen en twijfels serieus worden genomen. Dit heeft vaak directe positieve gevolgen, zoals herhaalaankopen en mond-tot-mondreclame.
- Persoonlijke en directe communicatie
Live chat kan dus bijdragen aan een positieve klantervaring door het bieden van persoonlijke en directe communicatie. Het is mogelijk om snelle en effectieve hulp aan te bieden, doordat onze agents kunnen multitasken en dus de wachttijden kunnen beperken. Hiernaast kan de klant zelf kiezen wanneer ze contact willen opnemen tussen 09:00 en 23:00.
Al deze voordelen leiden tot de perfecte basis om een sterke relatie met klanten op te bouwen. Wil jij ook betere klantervaring verzorgen? Neem dan contact met ons op!