Waarom live chat de toekomst is van klantenservice
Klantenservice is van cruciaal belang voor elke onderneming. Het kan een belangrijke rol spelen bij het behouden van klanten en het verhogen van de omzet. Het is dan ook niet verwonderlijk dat bedrijven voortdurend op zoek zijn naar nieuwe manieren om klantenservice te verbeteren. Live chat is hierin een relatief nieuwe methode die steeds populairder wordt; in dit artikel zullen we kijken wat live chat uniek maakt ten opzichte van traditionele klantenservice.
Snelheid
Onze chat agents pakken een chat altijd binnen tien seconden op. Klanten kunnen direct ondersteuning ontvangen en antwoorden of oplossingen krijgen bij vragen en problemen. De chatfunctie vraagt proactief op het juiste moment of er behoefte is aan hulp. Bij de traditionele klantenservice neemt de klant zelf contact of en afhankelijk van het kanaal moet deze klant een reactie afwachten. Dit kan zelfs uitlopen tot een werkdag of langer, terwijl live agents binnen minuten het antwoord kunnen geven. Dit zorgt voor een betere klanttevredenheid en helpt jouw bedrijf met de retentie van klanten.
Gemak
Wij chatten zeven dagen per week van 09:00 – 23:00. De klant kan dan kiezen wanneer ze contact willen opnemen. Ook kunnen ze tijdens een chat verder gaan met dagelijkse taken. Dit is anders dan bij telefonie waar iemand niet de tijd heeft om even snel tijdens werk iets te regelen. Door consumenten vrijheid en een laagdrempelig kanaal aan te bieden, verminder je hun frustratie en verhoog je de efficiëntie van de klantenservice.
Persoonlijke benadering
Live chat biedt een-op-een interactie tussen jouw bedrijf en de klant, waardoor je een persoonlijke en menselijke ervaring creëert. Consumenten voelen zich beter begrepen en gewaardeerd wanneer ze met een individu kunnen praten, ook al is via de chat. Dit kan het vertrouwen en de loyaliteit richting jouw bedrijf vergroten.
Analyses
Door de chatgeschiedenis bij te houden en het analyseren van klantgedrag en -voorkeuren, kan je een beter beeld krijgen van wat klanten willen en nodig dit hebben. Ook krijg je een beter inzicht van wat de pijnpunten zijn, waardoor je verbeteringen kan doorvoeren. Bovendien kan je de service personaliseren en echt afstemmen op de klant.
Live chat is een unieke tool, omdat het een snelle efficiënte en een persoonlijke benadering biedt. Dit helpt jouw klanten te behouden en hun vertrouwen te vergroten. Live chat is dus een interessante investering om de klantenservice naar een hoger niveau te tillen en een concurrentievoordeel te behalen.
Ook investeren in een hoger niveau aan klantenservice? Neem contact op met Webcare Today!