Live Chat Uitbesteden
Met Live Chat van Webcare Today bieden wij uw website bezoekers de mogelijkheid tijdens een bezoek aan uw site op een laagdrempelige manier vragen te stellen. Door de drempel van het contact opnemen te verlagen creëren wij meer contact met geïnteresseerde bezoekers.
Hiermee maakt u van uw website bezoekers interessante Leads, wat weer resulteert in meer conversies en een vermindering van inkomend mail- en telefoonverkeer. Daarnaast waarderen veel klanten een persoonlijke begeleiding, wat weer een verhoging van de klanttevredenheid ten gevolge heeft.
Wat wij bieden
- Live Chat is de beste manier om van Website bezoekers Conversies te maken
Onderzoek door Boldchat liet zien dat bezoekers die gebruik maken van Live Chat bijna driemaal eerder converteren dan bezoekers die niet chatten. Dit bevestigd de logica dat bezoekers wiens vragen worden beantwoord minder belemmeringen ervaren, en dus eerder bereid zijn om over te gaan tot contactaanvraag of aankoop. Vaak wordt er een vergelijking getrokken met uw fysieke winkel of kantoor. Als er niemand in de winkel staat om u te helpen bij het vinden van de juiste broek en maat, dan is het natuurlijk logisch dat de kans daalt dat u dan een broek gaat vinden. Maar zodra er een winkelmedewerker naar u toe komt met de vraag: “Goedendag, kan ik u ergens mee helpen?”, dan wordt uw kans van slagen een stuk groter.
- Proactief in plaats van Passief
Veel ondernemers zien hun website simpelweg als een “site omdat het moet”, of omdat men simpelweg aan een verwachting wil voldoen zonder hier het maximale uit te halen. Het gaat dan vaak om een “fire and forget” situatie, waar een website Live wordt gezet en voor de rest niet maar naar omgekeken word. Erg passief dus. Een proactieve houding omtrent uw online klantencontact is echter de juiste manier om hiermee om te gaan; De moderne samenleving hecht evenveel waarde aan zowel de digitale wereld als de fysieke. Behandel dus uw online klanten op uw site op dezelfde manier als uw offline klanten in uw filiaal of op uw kantoor!
- Genereer Leads door gewenste informatie adequaat en snel te leveren
Het genereren van leads met Live Chat is een grote stap voorwaarts om het maximale uit je website te halen. Niet alleen worden bezoekers snel en op vriendelijke wijze worden geholpen met vragen, maar doordat de bezoeker hierdoor een goed gevoel krijgt creëert de chatoperator een vorm van wederkerigheid. Hierdoor zijn uw site’s bezoekers veel eerder bereid hun contactgegevens achter te laten dan bij een simpel contactformulier.
- Verminder inkomend telefoon- en mailverkeer door eerste- en tweedelijns vragen op te vangen
Veel organisaties worden plat gebeld en gemaild met eerste- en tweedelijns vragen; vragen die gemakkelijk door operators kunnen beantwoord worden via Live Chat. Bij het uitbesteden naar Live Chat houden uw werknemers meer tijd over voor andere werkzaamheden. Daarbij kiezen consumenten vaak er eerst voor om de website te bezoeken, alvorens ze richting winkel of kantoor vertrekken. Hiermee is uw website de meest logische plek om potentiële klanten op te vangen. Dit kan door uw website goed up-to-date te houden en bezoekers juist te informeren, maar vaak blijft de behoefte aan contact aanwezig. Live Chat biedt in zulke situaties soelaas omdat het de eerste en meest laagdrempelige manier is om contact op te nemen is. Met het inzetten van Live Chat worden dus veel eerste- en tweedelijns afgenomen van de telefonisten. Dit zorgt ervoor dat uw verkoopafdeling meer tijd overhoudt voor daadwerkelijk verkopen.
- Uw website bezoekers kunnen contact leggen van 09:00 tot 23:00, ook in het weekend
Een groot voordeel van Live Chat ten opzichte van veel andere klantcontact middelen is de bereikbaarheid buiten reguliere kantoortijden. Veel potentiële klanten hebben pas ’s avonds of in het weekend tijd om uw aanbiedingen door te nemen. Live Chat biedt de mogelijkheid om ook deze website bezoekers van laagdrempelig contact te voorzien. Het gemiddelde percentage chats buiten kantoortijden ligt rond de 37,5%. Dat is een aanzienlijk aantal dat kan resulteren in een grote stijging aan conversies en leads.
- Vergaar real-time inzichten van klanten en bezoekers zonder zelf onderzoek te plegen
Afhankelijk van het aantal websitebezoekers haalt u met Live Chat dagelijks tientallen tot wel honderden chats binnen. Al deze chats zijn allemaal potentiële klanten met een vraag, opmerking of klacht. Informatie waar bedrijven normaal gesproken enquêtes voor uit zouden zetten of andere vormen van onderzoek zouden verrichten. Allemaal overbodig, want via Live Chat krijgt u deze informatie gratis, zonder er ook maar een vinger naar uit te steken.
- Met Live Chat biedt u contact aan op het kanaal waar bezoekers op actief zijn
Live Chat is een functionaliteit die op de website waar uw bezoekers op actief zijn te gebruiken te gebruiken is. Bovendien is de chat anoniem en gemakkelijk te gebruiken waardoor het zeer laagdrempelig is. Onderzoek van Boldchat toont aan dat bezoekers die chatten vele malen waardevoller zijn dan bezoekers die niet chatten; hiermee zorgt deze laagdrempeligheid dus voor meer potentiële klanten die meer opleveren.
- Live Chat heeft de hoogste klanttevredenheid van alle klantcontact middelen
Recent onderzoek door [24]7 toont aan dat Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) chatbots en Live Chats omarmen. De leeftijdsgroep van 18 tot 35 jaar is waar onze meest tevreden en actieve gebruikers liggen. Onderzoek van eDigital Research gaf al eerder aan dat Live Chat het beste wordt beoordeeld van alle klantcontactmiddelen. [24]7 geeft aan dat door het grote aantal Millennials dat online winkelt, de voorkeur voor chatbots en Live Chat de telefonie voorbij streeft. Daarnaast geeft onderzoek van Forrester aan dat bijna 45% van de online consumenten Live Chat als de belangrijkste functie op een website zien.
- Live Chat uitbesteden is goedkoper dan nieuw personeel aannemen om de chat te bemannen
Veel organisaties zien het uit handen geven van klantencommunicatie als een barrière. Vaak wordt er daarom voor gekozen Live Chat door eigen werknemers te laten bemannen. Het gevaar hierbij is wel dat zowel de eigen- als de chat werkzaamheden daar onder komen te leiden. Zelfs bij websites met weinig maandelijkse bezoekers kunnen bij piekmomenten op de chat overspoeld raken. Om daarna toch de chat niet uit te hoeven besteden overwegen organisaties soms het aannemen van extra personeel. Maar dit is weer vele malen duurder dan het uitbesteden van Live Chat zelf. Meer hierover in leest u in onze Whitepaper: Live Chat Uitbesteden.
- U blijft de concurrentie voor
Iedere ondernemer voelt de hete adem van het moderne tijdperk in de nek. Zij die niet meegaan met de tijd blijven achter. Zelfs grote bedrijven die 20 jaar geleden niet weg te denken waren hebben de laatste jaren de deuren moeten sluiten. Als u dit leest bent u al beter bezig dan velen; u bent actief bezig met het verzamelen van manieren om de concurrentie voor te blijven en het digitale tijdperk te omarmen. Het laten implementeren van Live Chat is een simpele beslissing, maar wel één met grote, positieve gevolgen!